Google+

Woodshade Organics

Smagstest og undersøgelse af chokoladekonfekture fra den danske og økologiske producent Woodshade Organics.

Samarbejdet havde til hensigt at belyse faktorer som kendsskabsgrad og generelle holdninger til produktet og virksomheden gennem en analyse i form af involvering af forbrugeren.

 

Produkternes smag, emballage og udseende blev testet og diskuteret i en af Consumer-labs fokusgrupper Monopolet.

Udvalgte bloggere fra Consumer-lab har hjemmestestet produkterne og skrevet indlæg herom på Consumer-lab og Facebook. Disse bloggere har desuden linket fra deres egne blogs til disse indlæg, der har skabt omtale for Woodshade Organics. En af dem er madbloggeren Linn, der har lavet konfekt af råvarer fra Woodshade Organics. Se indlæg.

Forbrugerne blev involveret bl.a. gennem rekruttering på Facebook i en konkurrence. Undersøgelsen bestod af et kvantitativt spørgeskema med uddybende svaralternativer.

Undersøgelsens deltagere blev rekrutteret gennem en konkurrence på Woodshades Facebook, hvor deltagerne deltog i lodtrækningen om at vinde 3 æsker med 27 stk chokolade.

I-factor har håndteret alle dele af brugerinvolvering, både kontakt til bloggerne, udgivelse af anmeldelser,konkurrencen på sociale medier, opfølgning og naturligvis smagstest.

I-factor kan skræddersy virksomhederns kunde- eller forbrugerinvolvering. Kontakt os på info@i-factor.dk

Print Friendly