Google+

Midtjysk Turisme

Ingen kommentarer

Vi har i samarbejde med firmaet Navigators i foråret 2013 genneført en større turistopgave for Midtjysk Turisme – med det formål at afdække de smagsoplevelser, der findes i turismen, både i Region Midtjylland men også resten af landet og internationalt. Som noget nyt har vi brugt den digitale opslagstavle Pinterest i vores online desk research, så vi hele tiden har haft et visuelt billede og beskrivelse af de steder og oplevelser, som vi fandt på nettet. Det har fungeret som et rigtig godt redskab og ikke mindst er det ikke så statisk som en færdig bruttoliste eller rapport, og derfor har det været muligt for Midtjysk Turisme at arbejde videre med de forskellige opslagstavler (boards) efterfølgende og vi er glade for at have givet redskabet til brug som formidlingsdeling videre.

Skærmbillede 2013-06-27 kl. 09.08.51

Overleveringen af resultaterne fra undersøgelsen foregik i  juni med en præsentation, der udgjorde selve rapporten samt fire artikler, der løbende over sommeren 2013 sendes gennem Midtjysk turismes nyhedsbrev – ud til de arrangører, der forhåbentlig skal få gavn af resultaterne, best practise og ikke mindst ideer til nye koncepter for smagsoplevelser.

Turistprojektet har vi været i gang med hele foråret, og vi har udover omfattende desk research foretaget både interviews og en spørgeskemaundersøgelse, som har været med til at danne grundlag for resultaterne. Vi fandt blandt andet, at Danmark har rigtig mange gode tilbud, især markeder, messer og ture med smagsoplevelser, men at de ikke bliver målrettet de udenlandske turister eller mod børn, og her kan der ligge et større potentiale, ligesom vi også ser at der er et potentielt marked for madentusiaster – de såkaldte Foodies, som gerne vil betale for at få en autentisk madoplevelse, hvor man enten selv er meget involveret oplevelsen eller er del af et mere intimt fællesskab.

Print Friendly