Google+

Grower´s Cup kaffe

Resultat af samarbejde med kaffe-virksomheden Grower´s Cup:

Virksomheden, der sælger kvalitetskaffe i form af en innovativ engangsstempelkande, er forholdsvis ny på det danske marked . Samarbejdet med Grower´s Cup havde til hensigt at belyse faktorer som kendsskabsgrad til produktet og virksomheden gennem en analyse i form af involvering af forbrugeren på Facebook og spørgsmål gennem et kvantitativt spørgeskema med uddybende svaralternativ til hvilke situationer produktet kunne benyttes.

Samarbejdet udmundede i en rapport, udarbejdet med henblik på at få mere information om Grower´s Cup målgruppes præferencer, og hvordan forbrugeren oplever både design og funktionalitet. De forskellige initiativer er benyttet for at få brugerne involveret i udviklingen og opfattelsen af virksomheden som brand. Dette har vi forsøgt at imødekomme ved at lave forskellige tiltag, der involverer forbrugeren. Konkurrencen på Facebook, indeholdende spørgsmål om forbrugerens holdning til Grower´s Cup, som gav anledning til uddybende svarmuligheder.
Herudover har vi indraget forbrugeren ved hjælp af Consumer-labs gæstebloggere, som har hjemmetestet og skrevet et personligt og ærligt indlæg omkring produktet på egen blog, samt på Consumer-lab.dk.

 

Billedet her viser hvordan produktet testes i bloggerens hjem.

 

 

 

 

 

Udover spørgeskema og hjemmestest hos en af Consumer-labs gæstebloggere, så har Consumer-labs Monopol besvaret spørgsmål og deltaget i smagstest af Grower´s Cup kaffe i oktober, 2012.

Præsentation med tekst og billeder og yddybelse af samarbejdet kan læses i denne Case study

 

Print Friendly