Google+

Linkedin profiler ligger i toppen af de fleste søgninger, derfor sender det et professionelt signal om dig, din virksomhed eller den virksomhed du arbejder for. Hvis du ikke har en LinkedIn profil endnu, så ved du godt, at vi siger du skal gøre det nu, ikke?  Neden for giver vi dig et par gode råd til hvorfor din Linkedin profil er vigtig og hvordan du kan gøre den bedre.

Sådan gør du LinkedIn til en del af dit personlige brand på Google:

Når vi har brug for at løse et problem hurtigt, så googler vi det. Hvis vi vil vide noget om en person, som vi ikke allerede har i vores netværk, så googler vi dem ofte først, ikke sandt. Derfor skal du sørge for, at det er korrekte og relevante oplysninger der optræder i søgningen. Prøv følgende trin:

  • Tilføj: “by” “stilling” og “virksomhed”, dette optræder i Google snippets, sørg for at den er komplet og opdateret.
  • Husk at gøre din URL personlig: www.linkedin.com/ditnavn
  • Din profil skal være offentlig så den er søgevenlig
  • Hat du en Twitter konto og/eller en WordPress blog kan du integrere den på din side.
  • Dine præsentationer kan du linke til fra SlideShare
  • Få anbefalinger fra din chef, kolega eller for et projekt du har deltaget i – det betyder mere end du tror
  • Under “Websites” kan du tilføje links til din egen eller virksomhedens profil og din Google+ profil
  • Link til Linkedin i din e-mail signatur. Se her hvordan.

Hvis din virksomhed allerede har en profil på LinkedIn, kan du få et “plug in”, dvs. et billede-link, som let kan tilføjes på virksomhedens hjemmeside. Få det her.

Neden for kan du se de muligheder Linkedin giver for at beskrive din virksomhed: Forside, Karriere, Produkter og Indsigt. Her kan du også tilpasse et grafikbanner – eksempelvis gøre opmærksom på dine ydelser eller hvis virksomheden søger nye medarbejdere. Få flere gode råd til din virksomhed på Linked vis denne artikel fra K-forum.

i-factor på Linkedin

 

Print Friendly, PDF & Email
Website Apps