Undersøgelse omkring holdninger til danskproduceret kropspleje
Samarbejdet med Fryd dig, dansk og økologisk kropsplejeolie blev etableret med henblik på at få mere at vide om bl.a. Fryd digs målgruppe, hvilket kendskab der er til Fryd dig, og opfattelsen af produkterne.
”Tak for en flot rapport. Der er ting jeg overvejer nu, og om der er ting jeg kan gøre anderledes, eksempelvis at det ikke nødvendigt skinner i øjnene for alle, at mit produkt rent faktisk er pæredansk”. Citat Lene Agerholm
De forskellige initiativer er benyttet for at få brugerne involveret i udviklingen og opfattelsen af Fryd dig som brand. Dette har vi forsøgt at imødekomme ved at lave forskellige tiltag, der involverer forbrugeren. Vi linkede til en spørgeskemaundersøgelse gennem en konkurrence på Facebook, promoveret af Fryd dig og Consumer-lab.
Produkterne er derudover blevet testet af personer, der har besvaret et spørgeskema med 19 uddybende spørgsmål til produktet.
Herudover blev produkterne sendt til tre af Consumer-labs gæstebloggere, der har hjemmetestet og skrevet personlige og ærlige indlæg på egne blogs samt på Consumer-lab.dk.
Omkring gæstebloggerne fortæller ejer, Lene Agerholm: ”Det er klart gæstebloggernes anmeldelser, der har givet mig mest brugbar information. Bloggerne har en positiv-kritisk tilgang til deres anmeldelser. Ærligt, så skulle jeg lige vende mig til, at det ikke er nogle, som jeg selv har udplukket, men de har givet et anderledes syn på produkterne.”
Dette billede er lånt fra gæsteblogger Camilla Baks blogindlæg “Ren forkælelse.”
Alle resultatet blev samlet i en rapport tilgængelig for Lene Agerholm, Fryd dig.