Google+

I dag kan man lytte til mig på P4, hvor jeg får lidt taletid som forbrugeranalytiker på nogle af tidens (mad)tendenser. Indslaget har fokus på den langtidsstegte steg: Pulled Pork.

Som beskrevet i indlægget om kagetendenser,der havde baggrund i vores medvirken i en artikel i Kristeligt Dagblad, så er der prestige i at lave mad, der tager lang tid, som eksempelvis surdejsbrød, svære konditorkager og ikke mindst den mere maskuline pendant: Pulled Pork.
Men selvom vi gerne vil signalere at vi har god tid og overskud, så er det jo ikke altid tilfældet, så derfor hjælper fødevareproducenterne med hjælpe- eller “snyde”produkter om man vil. Eksempelvis har Tulip fulgt “Pulled Pork”-bølgen og lanceret et færdigprodukt, der er pre-lavet og bare skal varmes i ovnen. “Så er der pulled pork til alle – også de travle karrierefamilier.” (Citat lånt fra bloggen: madskriverier.dk)

Tulips version af Slow-food tendensen:

Pulled pork burger

I forbindelse med radioinslagets fokus på populariteten af Pulled Pork er mit bud:

“Det er et udtryk for prestige. Det vigtigste vi har ligenu er tid, og det er også dét, vi synes vi har allermindst af. Så dét at kunne vise at vi har brugt 10 timer på en ret – overfor venner og familie- det er der stor signalværdi i.”

Slagtergrillen i Holstebro holdte for nylig Pulled Pork tema-uge på Facebook. Why  not?

slagtergrillen

Link til det fulde radioindslag. Vælg tirsdag d. 30. april kl. 7.30 – Indslaget begynder efter 2:30 og slutter 04:10 (Ja, sig ikke at jeg kan gøre det nemt for dig at høre det).

Bonus:
– En google-søgning på Pulled Pork giver over 18. mio hits. Har du fået det? Jeg har set mange instagram og Facebook-updates på det seneste, men som de fleste tendenser, så topper det på et tidspunkt og firstmovers er helt sikkert allerede videre.

Print Friendly

Skriv kommentar

*